Hikaye_1

2008 TÜRKİYE YENİLİKÇİ ÖĞRETMENLER FORUMU

TOPLUMA DESTEK BİRİNCİSİ

Elvan Alev YANCAR 

İngilizce Öğretmeni

Mersin Mithatpaşa İ.Ö.Okulu

 07-11 Nisan 2008 tarihinde Mersin Hizmetiçi Eğitim Enstitüsünde açılan “Yenilikçi Öğretmen Kursu” kursiyer arkadaşlarımın da olduğu gibi benimde eğitim hayatımda yeni bir dönemin başlangıcıydı. Başvurduğum kurs eğitim-öğretim sürecine başka bir boyut kazandıran, yeniyi, yenilikçiliği destekleyen ve bilgi-iletişim teknolojilerinin derslere nasıl entegre edileceğini vurgulayan Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve Mikrosoft destekli bir program içeriyordu. Program öğretmenlere yenilikçi, sürekli öğrenen ve teknoloji araçlarından sonuna kadar faydalanan bir eğitimci kimliği kazandırmayı hedefliyordu.Katıldığım kurs sırasında üç günde üç proje çalıştık ve kursun son günü kendi özgün proje taslağımızı oluşturduk. Aşağı yukarı bir proje fikri çıkmıştı ortaya ancak; asıl proje, projenin gerçek kahramanları yani öğrencilerimin sihirli dokunuşlarıyla doğacaktı. Kurs sonrasında okuluma yenilikçi öğretmen kimliğimle döndüm ve çalışmalara başladım.

2008 MERSİN MİTHATPAŞA İ.Ö.OKULU YÖP PROJESİ:Öncelikle öğrencilerimle birlikte beyin fırtınası yaparak proje konumuzu belirledik. “Okul müfredatıyla ilişkilendirilmesi” ilkesini de göz önünde bulundurarak, konumuzun” köy ve kentin karşılıklı kıyaslanması” olmasına karar verdik. Proje çalışmaları sırasında ders konumuzun İngilizcenin “Kıyaslamalar” konusu olması sebebiyle bu proje hem teknoloji araçlarıyla dil öğretimini kolaylaştıracak hem de kıyaslama yaparken öğrencilerim dili yaşayarak öğrenecek ve köy-kent yaşamı ile ilgili İngilizce kelime dağarcıklarını geliştirebileceklerdi. Proje aynı zamanda sosyal bilgiler dersinin öğrenimini destekleyecek, öğrencilere araştırma ve gözlem tekniğiyle öğrenme fırsatı sağlayacaktı. Bu noktada okulumuz Sosyal Bilgiler öğretmeni sayın Mehmet BOLKAN’ın büyük desteğini gördük. Ayrıca proje süresince tüm çalışmalarımızda okulumuz bilgisayar öğretmeni sayın Tamer TOPAL her konuda öğrencilerime yardımcı oldu. Konu belirlendikten 5 grupla çalışmaya başladık.

PROJE TANITIMI VE KÖY ZİYARETİ:Her grup internette yaptığı araştırmalar sonucunda grup proje tanıtım posterlerini ve konuyla ilgili anketlerini hazırladılar. Önceden belirlediğimiz Mersin’in Çavak köyüne proje tanıtımı, anket uygulaması ,ropörtajlar ve gözlem için proje ziyareti yaptık.Ziyaret esnasında köy okulu öğrencileriyle kaynaşan proje öğrencilerimiz köy yaşantısı ve köyün özellikleri konusunda yerinde gözlem yaptılar; köy öğrencilerinden ve halktan bilgiler aldılar.Ziyaret sırasında öğrenciler tarafından video çekimleri yapıldı,bol bol fotoğraf çekildi.

BT ÇALIŞMALARI VE ÜRÜN AŞAMASI:Sonrasında okulumuzda BT sınıfında köy konusundaki bilgileri dosyaladık, internet ortamında Mersin hakkında araştırmalar yapmaya başladık. Elde ettiğimiz tüm bilgileri köy ve kentin karşılaştırılması açısından düzenledik ve Word Publisher programında e-broşürlerimizi İngilizce olarak hazırladık. Çıktısı alınan broşürleri tüm okul öğrencileriyle paylaştık. Yine eldeki bilgilerle Word Power Point programında sonuç cümleleri İngilizce genel bilgiler Türkçe olmak üzere sunular hazırlayan öğrencilerimiz sunularını BT sınıfında öğretmen ve öğrencileriyle paylaştılar.Proje sırasında çekilen tanıtım ve sunum videoları yine öğrenciler tarafından www.izlesene.com adresine yüklenerek tüm dünyanın paylaşımına açıldı.

ERZURUM VE KILAVUZ YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN:Projemizin bitimine denk gelen Erzurum Hizmetiçi Eğitim Enstitüsünde programın ikinci aşaması olan Kılavuz Yenilikçi Öğretmen kursuna okul müdürüm sayın İdris ÇINAR ile katıldım. Kılavuzluk kursu da müdürlerimizle işbirliği içinde son derece verimli ve keyifli geçti. Artık hem yenilikçi hemde kılavuz öğretmendim. 

YÖP 2008 TÜRKİYE FORUMU:Projemiz bittikten sonra Türkiye Forumu hazırlıkları başladı. Açıkçası işin en zor kısımlarından biride buydu. Proje tanıtım, promosyon ürün seçenekleri ve olası maliyet rapor dosyam elimde Mersin kazan ben kepçe sponsor arayışına başladım. Çünkü promosyon ürünlerim ve forum hazırlığı için finansal desteğe ihtiyacım vardı. Sonuç olarak başvuru yaptığım birçok kurum ve kuruluşa rağmen eğitime destek yine eğitimden geldi. Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü projeme hem maddi hem de manevi destek oldu. Okul Aile Birliği aracılığı ile aldığımız destekle proje promosyon çalışmalarına başladık.Öncesinde ama en çok da bu dönemde okul müdürüm sayın İdris ÇINAR’ın büyük desteğini gördüm.Neredeyse beraber Mersin’in tüm reklam şirketlerini gezdik.Yorucu ve uzun bir süreç sonunda proje dosyamız,kalemlerimiz,anahtarlıklarımız,proje tanıtım posterimiz ve hediyelik cezeryelerimiz hazırdı.Hazırlıklarımızı yüklendik,destek öğretmenim sosyal bilgiler öğretmeni sayın Mehmet BOLKAN ile birlikte İstanbul yolunu tuttuk.Türkiye forumu birçok ilden yenilikçi öğretmen arkadaşlarımın projeleriyle katıldığı toplam 51 projenin yarıştığı harika bir paylaşım ortamıydı.Yeni arkadaşlıklar edindik ve herkes bir proje ile geldi ama 51 proje tanıdı ve öğrendi.Her projenin kendi standında tanıtımı yapılan forum, Ankara ve İstanbul’dan gerek eğitim gerekse basın ve iş dünyasından  birçok ziyaretçiyi ağırladı.Mikrosoft’un  tanıtım ve bilgilendirme semineriyle renk kattığı forum üç günün sonunda ödül töreniyle sona erdi.Sonuçlar açıklandığında;öğrencilerimle birlikte çok çalıştığımız ve projemize güvendiğimiz için derece almamız çok da sürpriz olmadı; Topluma Destek Kategorisinde Türkiye Birinciliği beni okulumu ,öğrencilerimi ve ilimi çok mutlu etti.Forumdan döndükten sonra Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kabul edildik ve İl Milli Eğitim Müdürümüz sayın Hasan GÜL tarafından verilen teşekkür plaketiyle onurlandırıldık ve basının inanılmaz bir ilgisiyle karşılaştık.

YÖP 2008 DÜNYA FORUMU “HONG KONG”:Türkiye Forumundan sonra dünya forumu hazırlıklarına başladım. Proje dosyasının ve ürünlerin dünya dili İngilizceye çevirilmesi,dünya forumuna uygun ilimizi ve ülkemizi tanıtan hediye ve ürünlerin hazırlanması da en az proje üretim süreci kadar yorucuydu.Elbette yine maddi manevi desteğimiz İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzdü.Yine koşuşturmalı bir promosyon ve ülke tanıtım ürünleri hazırlama sürecinden sonra İstanbul’dan işbirliği ve içerik alanındaki birinci arkadaşlarım,Mikrosoft yetkilisi sayın Arzu KÖSEREİSOĞLU,program sorumlumuz sayın Hüseyin KOCASARAÇ ve Ankara Eğitim Teknolojileri şube müdürümüz sayın Raşit ŞAR ile birlikte Hong Kong yolculuğumuz başladı.Mikrosoft gibi dev bir firmaya yakışır, muhteşem bir organizasyonla Dünya Forumu ve proje-bilgi paylaşımı yaşadık.Dünyanın 61 ülkesinin katıldığı forumda pek çok farklı ülkeden eğitimci ile tanıştık;fikir paylaşımında bulunduk; dostluklar kurduk.Ben de arkadaşlarım da en iyi şekilde ülkemizi,ilimizi ve projemizi temsil etmeye çalıştık.Orada normal şartlarda belki de ulaşamayacağımız çok önemli eğitimcilerin seminerlerini dinleme ve kendimizi geliştirme fırsatı bulduk.Verimli ve keyifli geçen bir paylaşımın ardından güzel anılarla ülkemize döndük.

Yaklaşık sekiz ay süren eğitim,proje ve forum süreci meslek hayatımın en keyif aldığım ve en fazla öğrendiğim süreciydi.Emeği geçen herkese Mikrosoft’a,Milli Eğitim Bakanlığı’na,Eğitek’e,Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne,okul müdürüme,destek öğretmenlerime,öğrencilerime, anlayış ve hoşgörüsü için sevgili eşim ve oğluma çok teşekkürler.